وبلاگ چیتا وب


blog post
هر شرکت خوب طراحی وب، قطعا می داند بهترین روش، این است که برچسب های عنوان head صفحه وب را داینامیک بسازد تا با محتوای موجود در صفحه بروز رسانی شوند. این برچسب ها به خزنده های وب کمک می کنند تا محتوای هر صفحه را تجزیه و تحلیل و بر طبق آن ها رتبه بندی را لحاظ کنند...

زمانی که وب سایت سفارشی خودتان را طراحی می کنید، ممکن است هر جزء مهم از بهینه سازی سایت را برای رتبه بندی موتور جستجو فراموش کنید.
در حالی که ارائه محتوای غنی و متناسب با کاربران تان، یکی از عوامل کلیدی جهت بهبود رتبه بندی وب سایتتان است، بهترین شیوه های اساسی طراحی وب نیز در بازدید وب سایت شما تأثیر می گذارند.
ما 5 اشتباه اساسی جستجو گرها که هنگام طراحی وب باید به آن ها توجه کنید را بطور مختصر شرح می دهیم :

  1. برچسب های عنوان استاتیک ( Static Title Tags)
  2. محتوای کلیدی غنی شده اگرچه بسیار مهم است ولی برای بهینه سازی سایت شما کافی نیست. اغلب موارد، بدون دادن هیچ گونه نشانه ای از محتوای موجود در هر صفحه برچسب عنوان هر صفحه وب استاتیک باقی می ماند.
    هر شرکت خوب طراحی وب، قطعا می داند بهترین روش، این است که برچسب های عنوان head صفحه وب را داینامیک بسازد تا با محتوای موجود در صفحه بروز رسانی شوند.
    این برچسب ها به خزنده های وب کمک می کنند تا محتوای هر صفحه را تجزیه و تحلیل و بر طبق آن ها رتبه بندی را لحاظ کنند.

  3. قرار دادن کلمات کلیدی در Meta-Tag ها
  4. در روز های اولیه جستجو گرها، یک عمل رایج برای رتبه بندی در نتایج موتور جستجو، برداشتن کلمات کلیدی مرتبط بهم و تزریق آن ها به meta-tag های موجود در head صفحه وب بود اما امروزه شرکت های حرفه ای طراحی وب، از این روش ها استفاده نمی کنند.
    درحال حاضر تاکید بر روی ارتباط محتوای حقیقی خود صفحه است. با این حال هنوز هم مهم است که meta-description های مرتبط را برای هر صفحه وب سایت قرار دهیم. این کار را می توان از طریق محتوای پویای meta-description درست مثل برچسب عنوان صفحات، انجام داد. seo

  5. برخی از URL ها
  6. شرکت های حرفه ای طراحی وب سایت اغلب از URL های پویای تولید شده استفاده می کنند. شما این ها را در سایت های php و سفارشی وردپرس با رشته های طولانی پارامتر ها در انتهای آدرس وب می بینید. بصورت عملکردی این نوع از URL ها می توانند خزنده های وب را گیج کنند و به رتبه بندی سایت شما آسیب برسانند.
    درعوض از URL های واضح و easy-to-read که شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه هستند، استفاده کنید.

  7. لینک های شکسته (Broken Links)
  8. علم جستجو گرها مستلزم استفاده از لینک های داخلی و خارجی برای مطالب مرتبط می باشد. لینک های شکسته می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی صفحه شما داشته باشد.
    برای جلوگیری از این امر لینک های خود را به روز و درجریان نگه دارید. شرکت های حرفه ای طراحی وب سایت لینک های شکسته را بلافاصله اصلاح می کنند یا کاربر را به صفحه 404 هدایت می کنند.

  9. محتوای تکراری (Duplicate Content)
  10. محتواهای اصلی که هرجایی منتشر می شوند و شما یا سایت های دیگر از آن ها استفاده می کنید بعنوان محتواهای Duplicate شناخته می شوند و می تواند مانع رتبه بندی محتوا در نتایج موتور جستجو شوند، که به نوبه خود تاثیر منفی در رتبه بندی جستجو خواهند داشت.
    برچسب های استاندارد (Canonical tags) که کاربر را به صفحه اصلی هدایت می کنند و یا مکان صفحه اصلی را نمایش می دهند، این سوء تفاهم را برطرف و به موتورهای جستجو در رتبه بندی درست صفحات کمک می کنند.

    منبع:

    www.dotlogics.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید

about author

محدثه قاسمی

فارغ التحصیل مهندسی صنایع، مترجم و متخصص در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین

دیدگاه ها

دیدگاهی بگذارید: